Monday, May 16, 2005

Dah Setahun...

Boringnya, dah setahun cuti, hari ni start balik kerja. Liat sungguh rasanya. Dah ler kena ikut routine Pak We yang teramat awal tu.

Aduh... Hari ini perasaan Mak Lijah bercampur-baur.

First of all, tentunya risau. Risau Kakak liat bangun untuk ke sekolah, sebab hanya ada Kak Putihah untuk manage dia. Risau sebab Danisy tak sihat sejak dua hari lepas. Sempat juga Mak Lijah menelefon beberapa kali pagi ini semasa dalam perjalanan untuk memastikan semuanya berjalan lancar di rumah.

Secondly, sedihnya nak tinggalkan Danisy... Sebab normally, Mak Lijah ada di sisi Danisy sewaktu dia membuka matanya setiap pagi dan seterusnya memandikan dia. Kesian dia. Dia selalu hendak bersama Mak Lijah sepanjang masa. Pantang hilang dari jangkauan mata dia, maka dengarlah panggilan dia yang manja tu.

Thirdly, boringnya.... Beberapa bulan dulu excited juga about going back to work. Tapi sejak mendengar berita-berita tak sedap, tarikan tu dah jadi tolakan. Oh... how depressing! Pun begitu, Mak Lijah harus akur kerana mendapat the long deserved break apabila tugas pejabat menjadi terlalu demanding dan mencalar kehidupan Mak Lijah sebagai isteri dan ibu sejak 2-3 tahun lepas.

And last but not least, happy jualah sebab dapat bercuti berbayar yang tidak ternilai dengan kata-kata dan digunakan untuk menebus masa-masa emas bersama keluarga yang hilang suatu ketika dulu.

Tercapai jua impian Mak Lijah untuk melanjutkan pengajian sambil menepis cabaran-cabaran dan dugaan-dugaan.

...and here begins another journey...

No comments: