Monday, December 24, 2007

Hap...pening Penang!

Dah nak masuk tiga malam Mak Ljah sekeluarga berada di Pulau Pinang (or easier to say "Penang") for our much awaited end-of year holidays.

Last year at this point of time, Mak Lijah dan Pak Lijah were in LA. Baru balik dari Universal Studio and looking for tempat makan yang "sesuai". By that time, nafsu makan dah tertutup sebab dah tak ada selera langsung dengan makanan barat (masa tu dah dekat 10 hari away from Malaysia, on my way back from Venezuela). I missed nasi and sambal tumis. I missed nasi goreng kampung, asam pedas, ikan puyu pekasam, teh tarik, bla...bla...bla...

Back to Penang...

Bila berada di hotel ni on the Christmas eve (di pinggir pantai), rasa pelik yang amat sangat dengan lautan manusia bertopi merah yang membuat bising, menjerit-jerit, diiringi bunyi muzik yang amat kuat (we are on the 17th floor).

Jalan kat depan hotel tu memang dah jammed yang amat perit dengan manusia yang menyembur buih sabun (yang diperasankan sebagai snow) ke atas kereta yang terpaksa dipandu ultra perlahan dek lautan manusia di atas jalan yang tidak memkirkan keselamatan sendiri... Yang teruk tu, tulis perkataan-perkataan lucah pulak. Kesian pemandu kereta yang tak boleh nak buat apa-apa sebab takut dengan lautan manusia yang macam tak boleh mengawal diri.

Apa nak jadi daa... Ke... aku yang perak?

Pendek kata, happening betul lah kat Penang sekarang ni...
Macam-macam pe'el manusia.
Nak sangat tiru barat, sampai over lah pulak. Kat LA pun tak der kejadian-kejadian pelik macam ni. Orang putih tak lah behave macam ni.

Apa nak jadi daa... Ke... aku yang perak?



. . . . . . . . . .

No comments: