Monday, June 20, 2005

Jangan Komplen

Hari ini, hari ketiga Mak Lijah masuk ofis. Belum habis mengemas lagi. Tuan punya bilik ini dulu tidak betul-betul membersihkan isi kandungannya sebelum meninggalkannya. Alahai, sakit pinggang Mak Lijah menarik dan menolak kotak-kotak berisi fail, kertas, buku, dan macam-macam lagi barang-barang yang dah tak relevan. Jangan komplen! Buat jer...

Buat masa ini, Mak Lijah akan menikmati dulu masa-masa terluang ini kerna belum diberikan sebarang tugasan spesifik lagi. Mak Lijah akan menghabiskan masa-masa ini untuk menghias bilik ini dulu kerna Mak Lijah percaya, suasana tempat kerja perlulah cantik dan selesa supaya ada tarikan untuk datang kerja.

Coming back here is bad enough, might as well make the best of whatever is available around you. Itu jer yang Mak Lijah boleh rancangkan dalam masa senggang ini. Apabila tugasan mula diberikan, maka goodbye lah kepada sesi housekeeping ni.

Tapi, dalam dok mengemas dan menghias bilik ni, ada juga sedikit rasa kebosanan kerna kawan-kawan Mak Lijah sunyi-sepi hari ini. Separuh dari penghuni bangunan ini tiada kerana menghadiri forum di Putrajaya. Yang lain-lainnya entah ke mana? Jangan komplen! Tak lama lagi, Mak Lijah sendiri dah tak terbuka blogger ni lagi.

Hmmm...alahai...

No comments: