Wednesday, January 12, 2005

7 hari sudah berlalu

Kakak dah mula comfortable about going to school. Masa first 2 days, dia memang nampak tension walaupun dia sebenarnya teruja teramat sangat about going to primary school.

Sekolah-sekolah sekarang diwajibkan menganjur program orientasi selama dua minggu. Murid-murid Tahun 1 mesti berada di dewan for the first half of the morning untuk menjalankan aktiviti-aktiviti tertentu bertujuan mengenali rakan-rakan baru dan lain-lain tujuan lagi.

Pun begitu, Mak Lijah rasa, budak-budak tu tidak comfortable dengan suasana begitu kerana keadaan dewan yang panas, murid-murid yang ramai dengan pelbagai karenah, bising dan sebagainya. Ini menyebabkan mereka tension dan tidak selesa. Pendapat Mak Lijah disokong oleh semua ibu-ibu yang turut sama mengiringi anak-anak mereka ke sekolah.

Mujurlah masuk minggu ini, kakak dah mula menerima hakikat bahawa aktiviti-aktiviti sedemikian harus ditempuhi juga. Kakak juga teruja about going to school sebab mama sentiasa membuat bekalan yang sedap-sedap, katanya. So far Mak Lijah sudah membekalkan dia ayam goreng, nasi lemak, gulungan sosej, beehoon goreng dan macaroni (hari ini). Besok? Hmm... masih memikirkan menu yang interesting...

No comments: