Friday, April 15, 2005

Jenama

Tahniah kepada Telekom Malaysia atas pelancaran jenama barunya oleh PM, semalam. Sekurang-kurangnya 'nampak'lah juga usaha penjenamaan baru ini, berbanding dengan usaha RTM yang katanya membuat perkara yang sama. Tapi usaha RTM tak pula terasa sebarang impak langsung. Sama saja sejak 10 tahun lalu. Mungkin sebab status Telekom yang diswastakan maka mereka mampu dan berupaya melakukannya. Pun begitu, katanya kerajaan melabur jutaan ringgit duit rakyat untuk membangunkan imej baru RTM. Mana yang barunya?

Siaran beritanya cukup membosankan. Pengacara-pengacaranyapun membosankan. Kaku dan tidak pandai mengaitkan sesuatu isu dengan isu yang lain. Nada bicarapun tak pernah berubah-ubah sejak dulu. Pun begitu, ada juga seorang pengacara TV3 yang kelihatan sungguh nerd. Pengacara berkenaan pernah memenangi beberapa anugerah wanita, tetapi sebagai pengacara, sungguh tak pandai. Kalau tak kerana skrip, pastinya kebodohan dia begitu terserlah. Dia juga tidak boleh mengemudi talk show dengan baik. Itu rangkaian swasta!

Apa-apapun, kiranya ada pelaburan yang bernilai jutaan ringgit, pastikanlah ianya berbaloi dan nampak impaknya. Tahniah sekali lagi buat Telekom. Semoga pelaburan anda..MEMANG BERBALOI...

No comments: