Tuesday, April 12, 2005

Siti Oh Siti

Malam Sabtu baru lalu Mak Lijah diberi peluang menonton konsert Siti Nurhaliza di PWTC. Itulah pertama kali Mak Lijah menonton Siti secara live in concert. Sebelum ni, hanya menonton shownya yang bernilai seminit RM1,000 selama setengah jam ataupun di kaca tv sahaja.

Konsert tersebut adalah yang pertama sekembalinya dari London. Tak jet lag ke Siti ni?

Apa lagi yang dapat dikatakan mengenai gadis itu. Konsertnya memang hebat. Hebat kerana kemeriahan di atas pentas, muzik latar yang bagus, prop yang ringkas tapi menarik dan tarikan Siti itu sendiri.

Mak Lijah pernah "berurusan" dengan crewnya suatu ketika dulu. Ternyata mereka begitu gigih untuk memprofesionalkan keseluruhan persembahannya, baik dari pengurusan, pemilihan lagu, susunan muzik, busana dan sebagainya. Pun begitu, Mak Lijah lihat Siti begitu curious cuba mengintai-intai melihat apa yang sedang kami bincangkan. Dia tidak mahu ketinggalan dalam proses membuat keputusan dan mahu tahu apa yang sedang berlaku. Sudah dewasa Siti itu dalam perihal pengurusan shownya.

Memang benar konsertnya 'gagal' di Royal Albert Hall. Bukan gagal menghiburkan, tetapi gagal membawa enough penonton yang berambut blonde, brunette dan bermata biru dan hijau untuk menyaksikan persembahan Siti. Bukankah itu matlamat utama? Mana silapnya, Fazley? Perbaikilah, sekiranya ada peluang kedua..

Selamat maju jaya, Siti. Semoga Siti terus berusaha membawa bendera Malaysia di persada dunia dalam seni hiburan.

Takkan mungkin kita bertahan
Hidup dalam bersendirian
Panas terik, hujan badai
Kita lalui bersama

No comments: