Friday, March 19, 2004

Excuse me....

Semasa Mak Lijah pergi ke IDFR baru-baru ini, Mak Lijah bertemu dengan seorang kenalan yang pernah bekerja di tempat yang sama dengan Mak Lijah beberapa tahun lalu. Mak Lijah bertemu dia semasa Mak Lijah sedang memerah otak untuk menulis esei mengenai Globalisation seperti yang dikehendaki oleh IDFR (masa tu dah dekat 2 jam).

Kenalan Mak Lijah tersebut sama umur dengan Mak Lijah tetapi dilantik ke perkhidmatannya setahun selepas Mak Lijah dilantik. Sepanjang Mak Lijah mengenali dia, Mak Lijah dapati dia seorang yang sangat peramah walaupun mempunyai karakter yang sedikit pelik.

Dalam perbualan kami, sambil menerangkan kenapa Mak Lijah berada di situ, secara berseloroh Mak Lijah berkata, "Boleh tak you tolong tuliskan esei ni untuk I?" Tiba-tiba air muka dia berubah menjadi serius dan menjawab, "Excuse me, I'm not a PP anymore, you know?" (PP = Penolong Pengarah/Setiausaha).

Mak Lijahpun memohon maaf. Kawan Mak Lijah yang seangkatan dengan Mak Lijah yang duduk di sebelah dan mendengar sepanjang perbualan kami turut memohon maaf. Maka perbualan kami menjadi singkat selepas itu dan dia pun beredar.

Tinggallah Mak Lijah dan kawan Mak Lijah di situ sambil berfikir, "What just happened?"


No comments: